• 28 października 2021

Rok 2020 zapisze się na kartach historii jako rok stracony, rok walki z pandemią koronawirusa. Sytuacja panująca na świecie miała oczywiście wpływ na to co działo się w sieci internetowej, a działo się całkiem sporo. Wiele firm w krótkim czasie starała się przenieść swój biznes do sieci internetowej. Wiele firm zdecydowało się wysłać swoich pracowników do domu by pracowali zdalnie, podobnie miała się sytuacja w szkołach. Dzięki sieci internetowej całkowicie nie zatrzymaliśmy się. Jak będzie wyglądał nowy rok, w sieci internetowej o tym opowie mój dzisiejszy gość Kamil Pasiecki z Design Cart.

Jak wyglądało tworzenie sklepów internetowych w Waszej firmie w 2020 roku? Czy Pandemia miała jakiś wpływ na bazę klientów, sposób produkcji lub ilość zamówień?

Tak, w 2020 roku mieliśmy większą ilość zapytań odnośnie wykonywania sklepów internetowych. Czy na pracę studia to jakoś wpłynęło? Myślę, że niewielkim stopniu. W naszym studio zawsze mamy pełne ręce roboty. Fakt w zeszłym roku nie co więcej przyjęliśmy projektów, w stosunku do 2019, ale na przestrzeni całego roku ta liczba się wręcz rozmyła. Nasze studio tak jak wiele innych w Polsce ma ograniczoną moc przerobową, ponieważ tak naprawdę ograniczają nasz pracownicy dostępni na rynku pracy. Tych doświadczonych jest cały czas zbyt mało.

Czy ogromna ilość firm, która zdecydowała się na przeniesienie do sieci internetowej, nie zachwieje rynkiem e-commerce?

Ilość firm, które przeniosły działalność do sieci internetowej proporcjonalnie jest i tak mniejsza niż ilość nowych użytkowników sieci internetowej, która dołączyła do grona aktywnie kupujących w sklepach internetowych. Także przyrost mamy po obu stronach i jeżeli porównamy liczby to prędzej powinniśmy wysnuć pytanie czy sklepy internetowe są, w stanie obsłużyć wszystkich użytkowników ale oczywiście są w stanie. Należy też zwrócić uwagę na liczby które dotyczą nowo powstałych sklepów internetowych. Tylko 1 na 8 sklepów odnosi sukces i sprzedaje swoje produkty przez internet. Nie ma to nic wspólnego z tym że jest za mało użytkowników ale z brakiem promocji lub otwarciem niskiej jakości sklepu internetowego.

Jak może wyglądać rynek sklepów internetowych w Polsce w 2021 roku?

Na pewno kryzys wirusowy pokazał Polakom i nie tylko, że warto inwestować w technologię. Każdy biznes powinien być w miarę możliwości rozłożony, w dwóch światach: tym rzeczywistym i tym wirtualnym. Sądzimy, że czas migracji do sieci nie zakończył się jeszcze i będzie trwał przez kolejne lata. Przedsiębiorcy mają teraz większą świadomość, że internet nie jest już jedynie dodatkowym niepewnym źródłem dochodu ale może też przejąć rolę fundamentu biznesowego na trudne czasy. Myślimy że czas intensywnej migracji będzie trwał jeszcze przez ok 3 lata.

Czy planujecie jakieś zmiany w produkcji sklepów internetowych realizowanych w nowym roku?

Planujemy zintensyfikować prace nad nowymi modułami, których zadaniem będzie przyśpieszenie produkcji sklepów internetowych, jeszcze bardziej poprawi ich funkcjonalność oraz polepszy ich wygląd, interakcję z użytkownikiem. Większa konkurencja wymusza jeszcze większą kreatywność oraz większą ilość innowacyjnych rozwiązań. Rok 2021 w Design Cart zostanie poświęcony właśnie takim innowacjom.

Czy dałbyś jakąś szczególną wskazówkę naszym czytelnikom na ten nowy rok, związaną oczywiście z biznesem e-commerce?

Oczywiście. Jeżeli planujesz wejść do sieci internetowej musisz pamiętać o kilku sprawach. Twój sklep internetowy lub strona WWW musi kreatywna i wyprzedzająca obecne standardy. Promocja sklepu internetowego jest tak samo ważna jak sam sklep internetowy. Pisałem o tym więcej na łamach portalu mastrefa.pl.

Dziękuję za rozmowę

Artykuł partnera

Komentarze (0)

Zostaw komentarz
Top