• 26 września 2022

Projektowanie powierzchni sklepowej to jeden z najważniejszych etapów podczas otwierania nowego biznesu. Nierzadko to właśnie strona wizualna może przesądzić o powodzeniu danego przedsięwzięcia. Wnętrze sklepu przede wszystkim powinno być urządzone niezwykle estetycznie i funkcjonalnie, tak aby przyciągać klientów i ułatwiać im dokonywanie zakupów. Kluczowe jest również odpowiednie wyeksponowanie produktu i zaopatrzenie sklepu w takie towary, aby zadowoleni klienci wracali jak najczęściej. Jesteś w trakcie otwierania nowego biznesu i zastanawiasz się jak wykreować przestrzeń sklepową lub komu powierzyć to zadanie? Sprawdźmy!

Jak wykreować wyjątkową przestrzeń?

Wielu współczesnych przedsiębiorców skupia się wyłącznie na jakości sprzedawanego produktu – niestety jak się okazuje, nie jest to wystarczające do zatrzymania grona klientów. Oprócz dobrej opinii marki i odpowiedniego wyposażenia sklepu w asortyment atrakcyjnych towarów liczy się aranżacja przestrzeni, której cechami powinna być funkcjonalność i estetyka. Projektowanie sklepów powinno zawsze rozpoczynać się od zdefiniowania wizji, tak, aby wyposażenie i aranżacja przestrzeni była jak najbardziej spójna ze specyfikacją marki. Przedsiębiorca powinien odpowiedzieć na pytanie, w jakim kierunku jego marka będzie zmierzać i na jakich zasadach opiera się jej działanie. Zdefiniowanie wizji na samym początku jest kluczowe, aby projekt sklepu był trafiony i nie wymagał zbyt dużo poprawek.

Wybierając firmę zajmującą się projektowaniem sklepów, powinieneś upewnić się, że przydzielony projektant nie tylko rozumie Twoją markę i jej przekaz, ale również będzie w stanie przekształcić Twoją wizję w rzeczywistość. Podczas projektowania najważniejsze jest takie zaplanowanie przestrzeni, która zrobi dobre wrażenie na klientach i zachęci ich do wejścia. Jednym z najważniejszych elementów jest dobór odpowiedniego umeblowania, które powinno być ułożone w taki sposób, aby dawać konsumentom wskazówkę, jak powinni się poruszać, tak, aby ostatecznie dotrzeć do produktów, które chcesz im głównie zaoferować. Kolejna ważna kwestia to spójny design, który zespoi ze sobą całą przestrzeń, a także pomoże klientowi zwrócić uwagę na takie elementy jak promocje czy atrakcyjne z Twojego punktu widzenia okazje. Oczywiste jest, że zarówno meble, jak i całe wyposażenie powinny odpowiadać charakterowi działalności – inaczej sytuacja wygląda w przypadku sklepów odzieżowych, a inaczej w przypadku zwykłego sklepu spożywczego. Kluczowy jest dobór takiego oświetlenia, które stworzy przyjemną atmosferę w danej przestrzeni. Zwykle zauważyć można, że w sklepach bardziej ekskluzywnych marek jest ono stonowane i nieco przyćmione, natomiast w punktach, w których robimy większe zakupy jak sklepy spożywcze, światło jest mocne i zazwyczaj zamocowane przy suficie. Ważne jest także, aby ustalić podział na strefy, które sprawią, że klient poczuje się swobodnie nawet w dużym tłumie.

Wnętrze sklepu

Kto zajmuje się projektowaniem wnętrz sklepowych?

Jeśli czujesz się na siłach, aby stworzyć własną przestrzeń sklepową, posiadasz wyczucie estetyki i znasz podstawowe zasady marketingu opartego na wizualizacji wnętrz, oczywiście możesz spróbować zaprojektować wnętrze na własną rękę. Jednak zdecydowanie lepszym pomysłem jest projektowanie sklepów, korzystając z usług wyspecjalizowanego projektanta, który dokładnie przeanalizuje Twoją wizję i potrzeby oraz zapozna się z wizerunkiem marki. Dobry projektant zadba o wszystkie niezbędne elementy jak wykończenie ścian i podłóg, dobranie odpowiednich mebli, oświetlenia, dekoracji sklepowych i zagospodaruje przestrzeń w funkcjonalny i zorganizowany sposób – tak, abyś Ty nie musiał się już tym martwić.

Jak wybrać firmę, która zaprojektuje sklep od A do Z?

Jak już wspomnieliśmy wcześniej, poszukując projektanta, który zaplanuje przestrzeń Twojego sklepu, przekonaj się, że to dobra firma z rzetelną reputacją. Dobry specjalista to osoba, która nie tylko zaprojektuje wnętrze od A do Z, dbając o najmniejsze szczegóły i detale – przede wszystkim spróbuje zrozumieć Twoją wizję i tożsamość marki. Na rynku funkcjonuje wiele firm zajmujących się profesjonalnym projektowaniem sklepów. Jedną z nich jest firma Grid, która dysponuje szeroką wiedzą na temat marketingu wizualnego i ma wieloletnie doświadczenie w aranżacji zarówno wnętrz sklepów spożywczych, odzieżowych, obuwniczych, jak i hal sprzedaży. Specjaliści firmy Grid codziennie wykonują wiele projektów, dbając o najmniejsze detale i zadowolenie swoich klientów. Bo projektowanie sklepów to nie tylko aranżacja budynku czy sali – to wykorzystanie takich narzędzi, które sprawią, że marka i dana przestrzeń stworzą razem spójną całość, która przyciągnie grono klientów.

Komentarze (0)

Zostaw komentarz
Top