• 28 marca 2024

​Jeżeli chcesz, żeby lodówka czy mikrofalówka służyły przez lata, musisz dobrze przygotować się do zakupów. Kiedy decydujesz się na zamówienie sprzętu AGD lub RTV, sprawa wydaje się tym trudniejsza. Pomocną dłoń do e-konsumentów wyciągają same sklepy internetowe, publikujące recenzje swoich klientów. Dlaczego warto czytać opinie innych użytkowników i gdzie ich szukać?

Opinie o sprzęcie RTV i AGD kupowanym w Internecie – na to musisz zwrócić uwagę

Rozdźwięk w sposobie kupowania różnych sprzętów RTV i AGD jest ogromny. Wynika przede wszystkim z wielkości i wagi konkretnego urządzenia. Tak jak lodówkę, pralkę czy zmywarkę rzadko kto sam zawozi ze sklepu do domu, tak samo ograniczona jest liczba sposobów dostawy sprzętów o dużych gabarytach ze sklepu nieinternetowego. Z kolei radiobudzik czy toster łatwo wziąć ze sklepu stacjonarnego nawet do ręki. Nie dziwi zatem, że dostawa niewielkiego sprzętu do paczkomatu, przez listonosza Poczty Polskiej czy do punktu odbioru jest dość popularnym wyborem e-konsumentów. Z kolei urządzenia o większych gabarytach dowożą kurierzy. Opinie o formie dostawy są zatem jednym z najważniejszych fragmentów recenzji, których warto poszukać przed zakupem sprzętu AGD/RTV w Internecie.

Kolejną kwestią, którą warto sprawdzić nie tylko w sekcji o warunkach dostawy, lecz także w komentarzach klientów sklepu internetowego, jest czas przygotowania sprzętu do wysyłki, a później dowozu urządzenia do Twojego domu. Ma to kluczowe znaczenie zwłaszcza wtedy, gdy zepsuła Ci się np. pralka lub lodówka, a fachowiec odradził kosztowną naprawę. W takim przypadku każdy dzień realizacji zamówienia ma znaczenie.

Ze względu na to, że przynajmniej jeden silny domownik powinien być w mieszkaniu, kiedy przyjedzie kurier z lodówką, zdecyduj się na sklep internetowy, w którym możesz określić porę dnia, a nawet konkretną godzinę dostawy. Przydatna jest też opcja wniesienia urządzenia przez kuriera, zazwyczaj dodatkowo płatna. Zorientuj się jeszcze, czy doręczyciel może od razu zabrać stary, zużyty sprzęt. Wtedy Ty nie musisz przejmować się już tym, jak zawieźć niedziałające AGD na gratowisko.

Gdzie szukać opinii o sklepie internetowym?

Odpowiedź jest prosta – zerknij po prostu na kartę produktu w samym e-commerce. Najczęściej pod opisem zmywarki do naczyń czy suszarki do ubrań znajdują się opinie innych użytkowników. Najpopularniejsza konwencja jest taka, że e-klienci oceniają sam produkt lub całe doświadczenie zakupowe w 5-stopniowej skali (najczęściej w postaci 5 gwiazdek), a na karcie produktu wyświetla się średnia wszystkich ocen. Poza tym konsumenci mają możliwość pozostawienia dłuższego opisu, który każdy przyszły klient powinien przeczytać.

Ponadto dobrym źródłem informacji są portale służące do dzielenia się opiniami. Opineo.pl to jedno z bardziej znanych serwisów tego typu. Kolejnym jest https://www.gowork.pl, postrzegany głównie jako miejsce recenzowania pracodawców i prowadzonych przez nich procesów rekrutacyjnych. Co ciekawe, swoje komentarze na GoWork.pl mogą zostawić również klienci. Wyróżnikiem pomiędzy nimi jest wskazanie roli autora (klient, pracownik lub kandydat) w lewym górnym rogu komentarza, tuż pod datą.

Zajrzyj jeszcze na tematyczne fora internetowe i grupy w mediach społecznościowych. Możesz przeszukać całe historie wątków i wpisów, w których poruszano temat np. najlepszej energooszczędnej lodówki w 2021 roku dla 4-osobowej rodziny albo e-sklepu, w którym najlepiej zamówić zmywarkę do naczyń. Jeżeli nie znajdziesz satysfakcjonujących ocen urządzeń RTV i AGD ani opinii o doświadczeniach zakupowych, zadaj pytanie i zachęć użytkowników do dzielenia się opiniami.

Na koniec pamiętaj, że blogi, np. o oszczędnym prowadzeniu domu, to świetne źródło informacji o sprzęcie, który przyda się w każdej rodzinie. Wiele informacji znajdziesz nie tylko w konkretnych artykułach, lecz także w komentarzach pod ich treścią. Udanych zakupów!

Artykuł partnera

Komentarze (0)

Zostaw komentarz
Top